[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • carlos84
    odpowiedział(a)
    A mam pytanie do posiadaczy przełożenia 0,74. Zauważyłem u siebie w przedziale 90-100km/h na 5 biegu takie delikatne buczenie/świst ze skrzyni. Ktoś też takie coś ma?

    Zostaw komentarz:


  • UnlimitedPL
    odpowiedział(a)
    koło dyfra 02T409021BN - 4,35 (61/14) pochodzi od skrzyni LEG

    ale wychodzi na to że można użyć też wałka + koła dyfra
    0AH311198 - 3,78 (72/19) pochodzi od skrzyni MHV (diesla 5 biegowy)
    oraz ze wspomnianej skrzyni z polo 6r 1.6mpi/1.2tsi
    02T311205AP - 3,62 (58/16) pochodzi od skrzyni MFX (benzyna 5 biegowa)

    i to drugie/trzecie byłoby ekstra modem (podane są części wałka - oczywiście koło dyfra też trzeba zmienić).
    Rodzina wałka z diesla nieco inna bo 0AH ale koła zębate montowane sa na ten wałek z rodziny 02T.

    O ile koło dyfra będzie miało taką samą średnicę... bo jeśli nie to nici z tego. Obudowa skrzyni nie będzie pasować.

    Czesi wymieniają tylko koło dyfra. Wymieniając koło + wałek ataku mamy większe pole manewru.
    A zarówno do jednego jak i drugiego trzeba skrzynie zrzucać. Więc jak coś robić to od razu z rozmachem.
    Ostatnio edytowany przez UnlimitedPL; 43943.

    Zostaw komentarz:


  • UnlimitedPL
    odpowiedział(a)
    Tak zgadza się koło dyferencjału 02T409021BN 4,35 (61/14). Więc być może wałek zostanie stary bo zęby się zgadzają. Chyba że będę miał przełozenie (68/15) to wtedy lipa.
    Co do tej skrzyni 6-biegowej co ktoś ją wsadził, niestety ale tam szóstka jest pomiędzy przłożeniami u nas 0,74 a 0,67 na 5 biegu. Obstawiałbym coś około 0,71. Więc nie wiem czy warto, bo trzeba bardzo wachlować biegami.
    Mam możliwość samemu zrobienie tego więc dla mnie koszt to tylko koszt koła dyfra. Może znajdzie się gdzieś w częściach to podmienie spradek obrotów to 150 na każdym biegu. Dupy nie urywa, ale z połączeniem z 5-biegiem 0,74 może dać fajny efekt. (pewnie taki jak skrzynia 6 biegowa, którą ktoś tutaj wsadził).
    Ostatnio edytowany przez UnlimitedPL; 43943.

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    Tak to przelozenie glowne robi roznice, Kolo dyferencjalu trzeba wymieniac...ale to trzeba cala skrzynie rozbierac a koszt rosnie wobec moda samej dlugiej piatki kilkukrotnie.
    Jak cos nie przypasuje to znowu skrzynie cala zrzucasz i od nowa....to juz lepiej szukac skrzynie 6cio biegowej bo tam chyba tylko obudowe sprzegla przelozyli i jezdzi.

    Nie mowie ze sie nie da ...ale nieoplacalne..Kolega juz przytaczal linka do czechow co robili takiego moda http://www.auto.cz/prodlouzili-jsme-...20/foto?foto=9.


    Zostaw komentarz:


  • UnlimitedPL
    odpowiedział(a)
    Ktoś wie z jakiej skrzyni czesi podmieniali wałek atakujący? LVN ma przełożenie główne 4,53 (68/15) lub 4,57 (64/14) (obie wartości podaje ETKA).
    Koło piątego biegu 0.74 jest idealne dla tej skrzyni, w 0.67 jest przepaść między 4 a 5 biegiem.
    Ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i chciałbym wydłużyć teraz wszystkie biegi więc zostaje wymiana wałka.

    Polo 6r z silnikiem 1.6 mpi (86KM - przeprojektowana jednostka, inaczej wygląda niż nasze 1.6 mpi), ma fajną długą skrzynie 5 biegową (MFX - dużo prościej znaleźć co ona potrafi szukając z silnikiem 1.2 TSI).
    Piąty bieg:
    2000 obr ~ 90 km/h
    3000 obr ~ 125 km/h
    3300 obr ~ 140 km/h
    4000 obr ~ 170 km/h



    Wygląda bardzo podobnie ale czy da się przełożyć w całości? Nie wiem.
    Koło piątego biegu ma 37/50 identyczne co w skrzyni LEG/LNR. Przełożenie główne 3,62 (58/16) i pewnie to robi robotę.
    Ostatnio edytowany przez UnlimitedPL; 43943.

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    łożysko i walek z luzem 0,2 to raczej wina tolerancji Antoniego ...jakby takie luzy lapaly nasze skodki w normalmym uzytkowaniu temat skrzyn bylby bardzo obszerny bo wszytkim by telepalo

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
    Lozysko sie zuzywa i kolo tez. Widocznie wsadzenie nowego kolka do uzywanego lozyska powoduje problem. Czy to problem kupic komplet i wymienic, aby miec spokoj ??
    A wsadzenie używanego koła zębatego na używane łożysko nie powoduje luzu? To raczej zębatka od Antonio miała luz - niezależnie czy na nowym czy na starym łożysku.

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Lozysko sie zuzywa i kolo tez. Widocznie wsadzenie nowego kolka do uzywanego lozyska powoduje problem. Czy to problem kupic komplet i wymienic, aby miec spokoj ??

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez carlos84 Zobacz wpis

    Nie zgodzę się z Tobą. Dwa razy montowałem Antonio na łożysku igiełkowym dostarczonym z tymi zębatkami i był luz. Poza tym łożysko jest firmy INA, tak samo jak fabryczne.
    Czyli wniosek jasny, tryby Antonio niosa ze soba ryzyko (a te historie o pierwszym motazu mozna miedzy bajki wlozyc) ... wiec lepiej szukac uzywanych kol

    Zostaw komentarz:


  • awb
    odpowiedział(a)
    To może podpowie ktos z jakij skrzyni wziąć 0.67 ?? mkg ??

    Zostaw komentarz:


  • carlos84
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis

    Napisz coś więcej o wrażeniach z jazdy
    120km/h i lekko ponad 3000obr/min - CISZA
    150km/h i lekko ponad 4000obr/min - wcześniej przy tych obrotach auto miało 130km/h

    Autko delikatnie straciło na elastyczności na 5 biegu, dlatego w 0,67 rzeczywiście bym się nie pchał.

    Zamieszczone przez pafigo79 Zobacz wpis

    Bo Antonio trzeba wymieniac z ich lozyskiem igielkowym , to zapewne kasuje ten luz...jeden kolega Patryk tutaj to sprawdzil na wlasnej skorze
    Nie zgodzę się z Tobą. Dwa razy montowałem Antonio na łożysku igiełkowym dostarczonym z tymi zębatkami i był luz. Poza tym łożysko jest firmy INA, tak samo jak fabryczne.
    Ostatnio edytowany przez carlos84; 12966.

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez carlos84 Zobacz wpis
    Cześć,

    Chciałem potwierdzić, że rzeczywiście w skrzyniach LNR występujących w Seat Ibiza, Skoda Fabia lub VW Polo znajdują się zębatki 37:50.
    Udało mi się właśnie takie zębatki pozyskać i już mam zamontowane w aucie.
    Jak to mówią do 3x sztuka - u mnie to wyglądało tak:
    1. Kupiłem Antonio Masiero na Allegro i drgał mi drążek - przy montażu czułem, że duże koło ma większy luz niż oryginalne 0,81
    2. Kupiłem drugi zestaw Antonio Masiero na Allegro i było to samo związku z powyższym uważam, że te koła nie są idealne bo średnica wewnętrzna jest o 0,2mm za duża
    3. W końcu udało mi się dorwać oryginalne i jest BAJKA - podczas montażu luzu nie było i drążek nawet nie drgnie

    W sumie wyszło, że 5x wymieniałem te zębatki Po każdorazowym zamontowaniu Antonio Masiero musiałem wracać do oryginalnych 0,81.
    Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to zupełnie inne auto - REWELACJA!!!

    Fotki zębatek pozyskanych z Seata Ibizy 1,2 poniżej:
    Bo Antonio trzeba wymieniac z ich lozyskiem igielkowym , to zapewne kasuje ten luz...jeden kolega Patryk tutaj to sprawdzil na wlasnej skorze

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez carlos84 Zobacz wpis
    Cześć,

    Chciałem potwierdzić, że rzeczywiście w skrzyniach LNR występujących w Seat Ibiza, Skoda Fabia lub VW Polo znajdują się zębatki 37:50.
    Udało mi się właśnie takie zębatki pozyskać i już mam zamontowane w aucie.
    Jak to mówią do 3x sztuka - u mnie to wyglądało tak:
    1. Kupiłem Antonio Masiero na Allegro i drgał mi drążek - przy montażu czułem, że duże koło ma większy luz niż oryginalne 0,81
    2. Kupiłem drugi zestaw Antonio Masiero na Allegro i było to samo związku z powyższym uważam, że te koła nie są idealne bo średnica wewnętrzna jest o 0,2mm za duża
    3. W końcu udało mi się dorwać oryginalne i jest BAJKA - podczas montażu luzu nie było i drążek nawet nie drgnie

    W sumie wyszło, że 5x wymieniałem te zębatki Po każdorazowym zamontowaniu Antonio Masiero musiałem wracać do oryginalnych 0,81.
    Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to zupełnie inne auto - REWELACJA!!!

    Fotki zębatek pozyskanych z Seata Ibizy 1,2 poniżej:
    Napisz coś więcej o wrażeniach z jazdy

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    Przecież pisałem LNR ma 0.74

    Zostaw komentarz:


  • carlos84
    odpowiedział(a)
    Cześć,

    Chciałem potwierdzić, że rzeczywiście w skrzyniach LNR występujących w Seat Ibiza, Skoda Fabia lub VW Polo znajdują się zębatki 37:50.
    Udało mi się właśnie takie zębatki pozyskać i już mam zamontowane w aucie.
    Jak to mówią do 3x sztuka - u mnie to wyglądało tak:
    1. Kupiłem Antonio Masiero na Allegro i drgał mi drążek - przy montażu czułem, że duże koło ma większy luz niż oryginalne 0,81
    2. Kupiłem drugi zestaw Antonio Masiero na Allegro i było to samo związku z powyższym uważam, że te koła nie są idealne bo średnica wewnętrzna jest o 0,2mm za duża
    3. W końcu udało mi się dorwać oryginalne i jest BAJKA - podczas montażu luzu nie było i drążek nawet nie drgnie

    W sumie wyszło, że 5x wymieniałem te zębatki Po każdorazowym zamontowaniu Antonio Masiero musiałem wracać do oryginalnych 0,81.
    Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to zupełnie inne auto - REWELACJA!!!

    Fotki zębatek pozyskanych z Seata Ibizy 1,2 poniżej:
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • UnlimitedPL
    odpowiedział(a)
    A może lepszym rozwiązaniem byłoby przełożenie tego koła zębatego przy mechaniźmie różnicowym na taki z mniejszą ilością zębów bądź całych wałków z wszystkimi kołami zębatymi z innej skrzyni. Czyli obudowa skrzyni stara, a środek inny.
    Wtedy wszystkie biegi by się ciut wydłużyły. Pytanie czy jest to wykonalne. Oczywiście ścięgnięcie skrzyni nieuniknione.
    Ostatnio edytowany przez UnlimitedPL; 43943.

    Zostaw komentarz:


  • Su Chy
    odpowiedział(a)
    Kontakt z gościem się urwał, będę szukał skrzyni, gdzieś w okolicach a jeśli nie, to zdecyduje się na zakup gotowego zestawu. Tak czy siak na pewno napiszę, co udało mi się wydłubać


    Wysłane z mojego S2 LITE przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    dla fabii 2005-2008 to znalazlem najnizsze 0,74 ale nie widze LNRa tam...
    22) 02T 311 361 B gear 5-speed
    Z=37/50
    1 GSA,GSH,HCS,
    JGQ,JHG,
    Jak masz mozliwosc to w ramach ogledzin skrzyni odkrec dekiel i przelicz zeby

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    -Kola to trzeba miec
    -pierscienie ...niekoniecznie...masz druga skrzynie...a jak luz bedzie jakis olbrzymi to najwyzej domowisz lub z LNR
    - no i olej..ja bym polecal wymiane a nie dolewke.

    Co do numerow nie pomoge nic nie poradze jak bledy w ETCE ...ale to co ja widzie to wychodzi 0,89
    22) 02T 311 361 E gear 5-speed
    32/36
    1 LNR

    Zostaw komentarz:


  • Su Chy
    odpowiedział(a)
    Panowie, mam okazje kupić calą skrzynie LNR za 300zł z samochodu, który ma 89tyś przebiegu. Jeśli zdecyduje się na zakup, powiedzcie proszę w co musze się jeszcze zaopatrzyć aby bezproblemowo zakończyć calą operacje? 
    -koła zębate
    - pierścienie dustansujące, trzeba zamówić w aso?
    -olej 
    I to wszysyko?
    ​​​​​​​Z góry dziękuję za odpowiedź

    Wysłane z mojego S2 LITE przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    Wg ETKA skrzynia LNR ma przełożenie 0.74 na V biegu

    Zostaw komentarz:


  • carlos84
    odpowiedział(a)
    Nie interesuje mnie ASO, lecz skrzynia LNR - czy rzeczywiście te zębatki tam występują?

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    Można - w ASO ok. 1000 PLN. Jak masz taniej to korzystaj

    Zostaw komentarz:


  • carlos84
    odpowiedział(a)
    Czy ktoś może jeszcze potwierdzić, że koła 0,74 można pozyskać ze skrzyni LNR?

    Zostaw komentarz:


  • awb
    odpowiedział(a)
    Witam . Posiada ktoś koła 0.67 na sprzedaż???

    Zostaw komentarz:

Pracuję...